Portal Turret / Torreta

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Sentry Turret

Sentry Turrets are miniature tripod robots that appear in every game in the Portal series. They are seen as incapable of independent movement, but can open each side of their chassis (their ‘arms’) horizontally in order to reveal two gatling guns. The central part of the chassis holds their red eye, which emits a targeting laser. Almost all of the space within the Turret is devoted to storing the ridiculously stacked ammo, explaining the nearly infinite supply of ammo when firing.

When test subjects are out of sight from the Turret’s presence, they will maintain a standby state and will remain motionless with their guns retracted. Moving into their angle of sight however, will cause Turrets to deploy their guns shortly after greeting the unlucky individual before opening fire. They will continue to fire until the target is dead or moves out of sight. If the latter occurs, Turrets will briefly search for the test subject (as indicated by the movement of the targeting laser), after which they will revert to a standby state.

Turrets can be avoided, disabled or destroyed in a number of ways. The most common method is knocking them over, causing them to flail and fire wildly before deactivating. This can be done by picking them up and dropping them, or using any object to tip them over. Additionally, the Discouragement Beamss or Emancipation Grills can be used to completely destroy them.

In Portal, Turrets will shoot the glass when the player is on the other side. In Portal 2, however, Turrets will only follow the player behind glass.

Speedpaint:

Torreta

Las Torretas son robots en miniatura con trípode que aparecen en la serie Portal. Son incapaces de moverse independientemente, pero pueden mover los lados de su carcasa (sus ‘brazos’) horizontalmente para enseñar dos ametralladoras. La parte central de su carcasa sostiene su ‘ojo’ rojo, que emite un laser para apuntar. Casi todo el espacio de la torreta es usado para almacenar munición.

Cuando las torretas no conocen acerca de la presencia del jugador, se mantendrán en un estado de suspensión y no se moverán, con sus armas retraídas. Moverse hacia su campo de visión, sin embargo, causará que las torretas desplieguen sus armas con una línea de voz antes de abrir fuego. Continuarán disparando hasta que el jugador esté muerto o se haya ido fuera de su vista. Si ocurre el último, las torretas buscarán brevemente al jugador (indicado por el movimiento de su laser), después volverán al estado de suspensión.

Las torretas pueden ser esquivadas, desactivadas o destruidas en un número de maneras. El método más común es empujarlas hasta que caigan, lo que causará que disparen sin blanco antes de ser desactivadas. Esto de puede hacer cogiéndolas y tirándolas, o usando cualquier objeto para empujarlas. Además, el Rayo Térmico Disuasorio o elCampo de Emancipación pueden ser usados para destruirlas completamente. Cuando una torreta es desactivada, ponerla de vuelta en su trípode la reactivará y funcionará normalmente.